Маркетинг необхідний не тільки компаніям-виробникам, працівникам гуртової й роздрібної торгівлі, але й кожній людині і організації. Юристи, бухгалтери та лікарі також використовують прийоми маркетингу для регулювання попиту на їхні послуги. Аналогічно чинять і лікарні, і музеї, і театральні колективи. Без розробки й реалізації відповідного маркетингового плану жодному політикові не вдалося набрати необхідної кількості голосів виборців, жоден курорт не залучить багато туристів.
Сучасний автор Zicmund, William G в книзі «Effective marketing: creating and keeping customer in e-commerce world» (Створення і утримання клієнтів в світі електронного бізнесу) наводить приклад із політичного життя. Пропозиція голосувати за кандидата, який публічно обіцяє самовіддано працювати на благо його виборців, є не що інше як класичний приклад обміну, а отже його можна розглядати з точки зору маркетингу.
Досвід багаторічного спілкування нашої консалтингової фірми з представниками сфери бізнесу говорить про те, що багато з цих представників не вірять в дію законів маркетингу на території сьогоднішньої України. Про це більш детально розповідалось в інших статях, які розміщені на чинному сайті. Якщо люди бізнесу часто-густо сумніваються, то годі вже й казати про політиків. Тому не дивно, що зчинився такий галас відносно результатів виборів.
Але якщо десятки політичних партій сприймають результати виборів до Верховної Ради України в березні 2006 року як грім серед ясного неба, то тільки не ми - працівники консалтингової фірми «Технології Сталого Розвитку». Багато людей пам’ятають про сторінку www.tsd.com.ua/voting_ua.php, яка була розміщена на нашому сайті, де можна було проголосувати. Опитування розпочато 30 січня 2006 року о 22 годині і закінчилось за 15 днів до виборів, як це передбачено Законом.
Вважаємо, що доцільно опублікувати основні результати, оскільки вони налаштовують на глибокі роздуми та навівають багато думок.
Політикам перш, чим витрачати мільярди гривень на виборчу кампанію, необхідно порадитись зі спеціалістами з маркетингу.